Surt

07.11.2014 11:40

Det har varit dagar då jag kännt mig helt frisk, glad, positiv och barnen och jag har haft det fantastiskt men så svänger allt snabbt. Just nu går allt mig emot, jag som är en ekonomisk person, måste helt enkelt vara det ser just nu bara hur 1000:- lappar flyger iväg. Jag hatar att prata om pengar men just nu behöver jag snabbt få ihop 50 000:- för att klara mig. Vår tilltänkta resa i jul måste vi avstå ifrån, jag vill åtminstone kunna köpa lite julklappar till barnen, allt går sönder, bilen har jag fått skador på, fortkörning några ynka km för fort då jag var fokuserad på ungdomar som sprang mitt i vägen, 2000:-. Parkeringsböter för jag tar hand om en person på arbetet som mådde dåligt.

Måste hitta ett bra betalt extrajobb, så jag kan jobba när barnen är hos sin pappa, fast då vet jag att jag kommer att rasa igen men hur bär man sig åt när ALLT går en emot mest hela tiden även om det känns ok stabilt emellan åt. Det var lika dant för 3 år sedan, då var jag på väg att ge upp helt, sen kom min utmattning som ett brev på posten. Vad gör man när man inte får det att gå runt, vi kan inte bo mycket billigare, i så fall hade det inte blivit drägligt, 4 personer i 2 rum och kök hade aldrig gått, fast måste det gå så gör det väl det? Bilen måste jag ha för att kunna ta mig till jobb och köra barnen till deras aktiviteter som de behöver, ska jag spara in på detta? Maten och andra utgifter sparar vi redan så mycket på att vi lever en bra bit under vad som anses skäligt. 

Barnens pappa har varit snäll och försökt stötta upp lite och i två sekunder kan jag tänka... vi skulle kanske prova? Men så kommer sanningen ifatt mig, det skulle aldrig fungera. Bara att tänka tanken är skrämmande!

Har en nära kompis som fått en svår form av cancer, oroar mig för henne, ledsen och i det sammanhanget känns det löjligt att gnälla över pengar men de är ju nödvändiga för vår överlevnad och jag är så dum att jag vill att barnen inte ska märka hur dåligt vi har det. Just nu är det väldigt haroniskt på barnfronten tom. den store är harmonisk och trevlig, berättar om skolan och kompisarna, detta njuter jag av men hur ska jag kunna koppla bort ekonomin???

 

Kontakt

Spillran av mitt forna jag alicealice@live.se