Skadad

02.07.2013 11:27

Har inte kunnat skriva på ett tag, har varit ordentligt skadad med svåra smärtor i nacke, axlar och rygg. Tur att en duktig kiropraktiiker kunde fixa mig bättre, måste gå en gång till nu i veckan. Bättre men inte alls bra, svårt att sitta och skriva vid datorn.

Barnen skulle varit lite hos sin pappa men han har avbokat detta, ingen hänsyn till att jag varit sjuk, inte kunnat ta hand om barnen och fortfarande inte kan/får lyfta, städa, bära tungt osv... Han var trött och hade SÅ mycket att göra på arbetet så planeringen med barnen fick läggas åt sidan, igen! Dessutom blev det mitt fel på något konstigt vis... jag vill ju ha barnen mycket, jag litade inte på honom... att jag gjorde en stor sak av detta (barnen var inställda på att träffa sin pappa och för vilken gång i ordningen är det han ändrar). Jag hade en massagetid inplanerad, det visste han, så om det var för att begränsa mig eller för att han inte orkade vet jag inte. Visst kunde barnen sitta hos honom när han arbetade men hur kul är det, då får de hellre vara hemma!

Detta är en del av hans passivt agressiva beteende, ändra så vi får planera om, vill gärna att vi ska stå stand by hela tiden för om han får ingivelsen att umgås med barnen. an kommer inte i tid om vi bestämt och varje gång är hans nya mobil "sönder", det har inte ringt, då har vi ringt, lämnat meddelande, smsát, mejlat... men alla andra samtal har han kunnat ta emot! Blir man nu sen så hör man väl rimligtvis av sig, vi kan sitta och vänta i flera timmar, men det är slut nu!

Dessutom läger han över skulden på mig, jag kräver mycket och förstår inte hur "otroligt mycket han ställer upp för barnen". I sommar skulle han ha dem 8 dagar totalt! Nu har två försvunnit, så 6 dagar på en sommar, mycket? Sedan ställer han upp ekonomiskt men det är ju inte det som räknas på riktigt, men när han nu inte har förmågan att engagera sig så får vi nyttja det andra, jag kan inte förändra honom.

Fortfarande blir jag arg när han vänder det till min skuld, förstår inte hur han lyckas, detta skulle jag vilja förändra hos mig själv, för det tar energi!

Kontakt

Spillran av mitt forna jag alicealice@live.se