Semester?

18.07.2013 10:23

Då var vi iväg på vår "semester", jag har än så länge tagit allt ansvar för barnen, att de blir insmorda med solkräm, då står han (x) och tittar på, när jag packar, tittar han på, när jag manar barnen att skynda sig så vi hinner till frukosten, då sover han eller tittar på... Detta kan jag leva med, ingen överraskning precis.

Nu börjar alla barnen märka hur han förändras då han dricker, det är ju inga små mängder. I går som var första riktiga dagen här var inte så kul, minst 10 drinkar, två glas öl och en flaska vin, var vad jag kunde räkna till, således är det säkert 3-5 drinkar som jag inte såg. När han går till baren har han tidigare beställt två, en som han sveper och en som han tar med tillbaka.

Han är dryg, tjatig, kränker fa. vår äldste son, påpekar saker, glömmer, blir agressiv då jag påpekar (t.ex. hade han vårt rumskort i fickan och det kom han sedan inte ihåg och började skälla ut mig för hur jag kunde vara så korkad att jag anklagade honom för att ha slarvat bort vårt kort... ända tills jag hjälpte honom att plocka upp det ur bakfickan...) kan komma med komplimanger, gör pinsamma och otroligt konstiga saker. Han tvättade sina skor i poolen??? Säkert jätte bra med både klor och saltvatten på läderskor! Han blir lite lätt ostadig och smått sluddrig i talet men det är inte jätte tydligt, har också märkt att han hostar mer då han är påverkad, han har en konstant hosta sedan ett drygt år tillbaka och kanske har den något med hans missbruk att göra.

Äldste killen tycker det är jobbigt och han känner att han måste ha koll på småsyskonen om inte jag är i närheten (de sover med sin pappa, killar i ett rum och jag och lill tjejen i ett rum. Tryggare att de är flera som kan stötta varandra när de bor hos pappan men jag hade gärna haft dem hos mig allihopa). Stora killen vill inte åka på fler semestrar med sin pappa för han tycker inte det varit semester på riktigt så här långt, vi får diskutera alternativ. Han har också berättat att när de är hemma hos pappa så får han ta ansvar för de andra, en gång hade lilltjejen fått ont i magen och inte orkat gå i deras tempo, då hade pappa bara gått därifrån och ganska långt senare hade han undrat var lilltjejen var, då hade storkillen koll. Han har också sagt att han undrar om alkolåset fungerar för han har märkt att när pappa lagar mat så blir han konstig (berusad) och ibland säger han att han bara ska sticka iväg med bilen en stund och fixa något. Även om pappa blir konstig hemma så har han inte varit lika berusad som igår.

Vi skulle ta en liten tur in på marknaden på kvällen igår. Eftersom X var vimsig och lätt kunde försvinna så sa jag till både honom och barnen att om vi kommer ifrån varandra så tar vi oss hem själv, i stället för att lägga timmar på att leta, barnen och jag höll ihop och storkillen försökte tillsammans med mig att ha koll på pappa. Vi pratade inte mycket med honom utan skötte oss själv. Han blev ordentligt agressiv då jag sa att var och en fick ta sig hem själv och snäste till med " ja, då kan jag bara gå iväg då, ni struntar i mig..." ja så kan man också tolka det. Måste ta upp detta till diskussion när vi kommer hem.

Kontakt

Spillran av mitt forna jag alicealice@live.se