Lycka för en ensamstående mamma!

25.07.2014 10:32

Kan vara;

En solig sommardag, enkram, en varm hand i sin, en glass i solen, att gå upp tidigt (innan barnen vaknar) sitta i trädgården och njuta av tystnaden, fågelsång och läsa en bok, att få avsluta en tanke, att få pka själv till affären medan barnen leker med kompisar, att inte bli avbruten hela tiden, att sitta på en brygga med fötterna i det svala vattnet, att kunna improvisera ihop mat, att orka gör det lilla extra till barnen, att vara färdig med sommarens "måste" projekt och funna njuta av det fina vädret, att vara normat trött, att kunna låta barnens kompisar sova över, att hitta fnittriga småtjejer, att sätta upp håret på småtjejerna, att se deras lycka och när de säger "jag är söt!", att få en kram av sina barn, att få höra barnen säga "mamma jag älskar dig", när den store killen kommer och lägger sina muskulösa armar omkring en, så man nästan stryps och säga "jag älskar dig", höra barnen skratta, att kunna ligga kvar i sängen på morgonen, att vakna när man vill, en god kopp te, en cykeltur eller promenad en ljummen kväll och se solen gå ner, att känna sig stark och glad, att kunna skratta med barnen, en dag utan inplanerade aktiviteter, att få tid till ett barn åt gången, baka eller när barnen bakat kladdkakemuffins och bjuder, att få smaka på kakdegen, att inte känna stress, att kunna lyssna på sommarmusik utan att bli stressad, en vacker fjäril och trollslända som flyger i skyn, iste, att känna lycka, att inse att livet går upp och ner och kunna njuta av stunden utan att stressas av att det kan bli sämre...

Kontakt

Spillran av mitt forna jag alicealice@live.se