Livsvalitet...

13.09.2017 09:33

... är nog det jag saknar mest. Vi kommer nog att få ihop ekonomin men allt som kan tillföra lite extra lvalitet för en ensamstående mamma och hennes barn, ja det får utebli. Men att kunna bo kvar är viktigt för barnens trygghet, det går runt, som det ser ut just nu och jag får hålla tummarna för att det inte kommer oplanerade utgifter.

Det har varit lugnt sista veckorna, det har vi behövt allihopa, det är fantastiskt hur man reser sig igen, man är som en sådan där docka med rund botten och bjällra i, som små barn tycker är kul att välta, vipps så reser den sig upp igen.

Barnet med ångest fick träffa en läkare, vilken fantastisk läkare, lyssnade, förstod och menade på att vi alla varit och är överbelastade, att det inte är konstigt att det spiller över och blir ångest, att det faktiskt hade varit konstigare om vi i familjen inte reagerat. Men att vi måste få hjälp med det vi behöver, med anpassning av skolan, förenkling av sådant som går. Jag skulle behöva avlastning men det vet jag, det finns ingen. Vi var väldigt nöjda med samtalet, bara det hade stärkt oss båda och det har varit lite lugnare sista tiden.

Jag hoppas att vi är inne i en tid av förändring, positiv sådan, att det vi går igenom nu, det ska leda till något gott. Vi är starka tillsammans men också väldigt slut, väldigt trötta.Barnen saknar sin pappa, de hade hoppast att kunna träffa honom, åtminstone då och då, ta en fika, gå på en fotbollsmatch, titta på en bio...sakta vänjer de sig, de frågar mindre om pappa, ibland pratar vi om honom och de är alltid fria att själv kontakta honom, det behöver inte gå via mig.

Just nu är det en dag i taget, försöka att inte oroa sig, försöka njuta av allt det som går.

Har läst på om Magnesium, har skrivit om det tidigare, ny forskning visar på att olika beståndsdelar påverkar olika symtom. För den mentala prestationen ska Magnesium Malate vara bra, finns studier på att det minskat symtomen vid ME (kroniskt trötthetssyndrom), fibromyalgi, fatigue. Symtom som muskelkramper, värk i muskler, trötthet, irritabilitet, depression mm. lär minska, låter för bra för att vara sant, har beställt och ska börja idag, hoppas!!!! Återkommer och berättar hur det blivit för mig.

Kontakt

Spillran av mitt forna jag alicealice@live.se