Ledsen och tom

31.07.2013 19:28

Känns som om en del av de symtom som minskat eller försvunnit under sommaren är på väg tillbaka. Inte så att det påverkar mig jätte mycket men det stör och humöret är sämre, blir lättare irriterad på mina sötnosar. Dessa sötnosar har varit mer än lovligt jobbiga sista dagarna, kanske märker de av att jag är mer lättretlig, lite ledsnare, lättstressad, eller så är det för att sommarlovet går mot sitt slut, eller reaktioner från semestern som håller på att landa, eller så... Märker ibland att vi alla har symtom på stress och jag hade önskat ett familjeperspektiv, ska fråga läkaren och psykologen om detta nästa gång.

Oroar mig över hur jag ska orka med arbetet...

Härom dagen kokade jag jordgubbs sylt, bär som vi plockat tidigare i sommar men fått frysa in pga tidsbrist, nu blev de äntligen sylt som ska räcka under hela den kalla vintern. Härligt att plocka fram sommarminnen mitt i mörkaste vintern, det ger hopp om ännu en sommar...

I dag har jag varit och köpt en dator till den äldste killen och mellankillen hade råkat få in sin mobil i tvättmaskinen och sedan dess har den inte fungerat så bra, så det blev en ny mobil till honom. Många glada tusenlappar som försvann... Mellankillen är den som brukar sova hos mig men nu ar han lovat att försöka sova i sitt egna rum, hoppas det går!!!

Installation av mobilen gick bra men med datorn var det värre, vi får inte någon kontakt med det trådlösa nätverket i hans rum. Pratat med telia som gjorde en uppdatering, det blev ännu sämre efter det. Inga tillgängliga nätverk... jag blir tokarg när tekniken inte fungerar, betalar dyra pengar och så räcker inte nätverket 10 meter ens! Ny dust får vi ta imorgon, nu är storkillen iväg och träffar kompisar.

X et kom in och skulle hämta, lämna några saker, han hade inte tid att hjälpa sin son utan skyndade snabbare än snabbast ut igen. Inga frågor om vi skulle dela på kostnader. Tidigare har han sagt att vi skulle dela på nödvändiga och dyra kostnader för sådant som gällde barnen. Jag betalade mer än vad jag tjänar på en månad idag, i hans mått av inkomst skulle det vara som om han betalade en mindre bil kontant! Dyrt, ja, men får de inte det de vill ha så kommer de bara att gnälla och inte använda sina saker och då är det helt utslängda pengar. Har förklarat att nu kommer de att få lite mindre julklappar och att vi inte kan göra så mycket roliga saker för pengarna är helt enkelt slut.

Önskar jag haft ork att arbeta mer så jag kunde arbeta ihop till lite kul saker men å andra sidan hade jag förlorat tid med barnen, den tiden är också viktig! När vi separerade så var min intention att arbeta de helger som barnen var hos sin pappa, det har hänt några gånger under våren men det sliter otroligt att arbeta kanske 13 dagar i ett sträck, fri en dag 12 dagars arbete...Tänk om jag kunde hitta ett arbete att sköta hemifrån men som gav bra betalt... Funderat mycket på att byta arbete för att kunna besluta mer över min tid, att kunna arbeta då jag orkar, inte så långa pass med kontakt med andra... men vet inte riktigt vad jag skulle kunna göra utan att gå ner än mer i inkomst.

Kontakt

Spillran av mitt forna jag alicealice@live.se