Ilska och trötthet

14.07.2013 13:50

Idag skulle barnen vara hos sin pappa för att jag skulle få lite lugn efter konfirmationen och fixa packningen till alla barnen. X var SÅ trött efter konfirmationen och hade SÅ mycket att göra (har semester) att han inte kunde ta barnen idag... De får ju så hjärtans gärna vara här men jag blir besviken på deras bekostnad, att de aldrig riktigt vet vad som gäller och jag behöver planera min tid och även jag behöver lite lugn och möjlighet att ladda upp.

Borde lärt mig att aldrig lita eller tro på det han säger, men vissa saker är så enkla att man tycker att det är en självklarhet att det ska fungera!!! Han har mycket att göra, jag då, jag har oftast alla barn, ett utmattningstillstånd, en skadad nacke och rygg, har just haft en konfirmation, ska fixa inför en resa som HAN vill göra med barnen.

Tänk att man kan vara så egofixerad som han är, det är bara han som har det jobbigt, det är alltid mest synd om honom, han är mest stressad, han tycker han gör nästan lika mycket som mig för barnen, trotts att de är där max 4 dagar/månad, inte illa jobbat!!!

Svårt att förstå hur hans hjärna fungerar, skulle vilja se den innifrån, så långtifrån en själv... men det är så här det är att ha barn med en missbrukare, psykopatisk man, det är bara att acceptera och vänja sig av med att bli förvånad, arg, trött...

Kontakt

Spillran av mitt forna jag alicealice@live.se