God jul!?

21.12.2016 09:38

Barnens pappa har varit försvunnen, han drar sig mer och mer undan oss och vad jag förstått så klarar han inte heller av att sköta sitt arbete. Ja, det är klart att han inte vill träffa mig som påpekar, eller där han vet att jag ser. Även andra i hans omgivning har reagerat och någon har varit modig nog att berätta vad de sett för honom, jag beundrar de som vågar och orkar engagera sig! Jag är tacksam över att andra nu ser, det gör allt lite lätttare, för att se men inte bli trodd är ännu jobbigare, sen är det klart tråkigt att X 'är sämre, mycket sämre verkar det som.

Ingen fick kontakt m honom på flera veckor och när han inte svarar eller ringer tillbaka trotts meddelanden, mejl, sms... men till slut fick ett av barnen kontakt m honom, bara minuter innan jag var på väg att kontakta polisen. Han vet att vi stöttar upp/hjälper/ser till att han får vård om han hör av sig... Denna gången blev jag faktiskt rejält orolig men han vara bara full!

En av juldagarna ska vi på middag till honom, brukar vara en utmaning och i år, om jag kan få barnen att förstå, så vänder vi i dörren om han är onykter, men det är svårt för barnen att förstå, de vill ju träffa sin pappa och det får de OM han är nykter. Det är inte mitt val!

När vi skulle till socialen sist så kom han för sent, "bara" ca 30 minuter efter avtalad tid, såg nyvaken ut, hade inga strumpor... nu är skilsmässopapper skickade och jag har fått enskild vårdnad, det är skönt men lite otäckt men det börjar sjunka in. Inget nytt om huset, vi lever fortfarande i total ovisshet, jag kan inte få någon mer information eftersom skulden inte gäller mig... ja men det är jag och barnen som lever i störst osäkerhet, men nej! Försöker att inte hänga upp mig på det men det är lättare sagt än gjort!

Jag ska åtminstone vara ledig över jul och nyår och jag ser fram emot det! MYCKET! Jag är rejält sliten många utmattningssymtom är tillbaka, den förfärliga yrseln men jag tror den vill säga till mig att ta det lugnt.

Trotts allt mår barnen ok och kommer hem med fina betyg, det är ett mirakel att de kan prestera trotts att vi har det som vi har det!!! Jag har bokat tid för att barnen och jag ska träffa en kurator på Berondekliniken och få prata med X läkare, så barnen får information om hur det verkligen är med honom. Tidigare, när jag fick gå med på läkarbesöken så var jag ganska insatt men nu vet jag INGENTING! Kan bara se och dra mina egna slutsatser och det vill jag inte tala med barnen om. Känns bra att det är på gång men det blir inte fören i januari, hade gärna tagit det omgående, hatar att ha saker framför mig om det inte är kul saker, då går det bra! :)

Julstök in i det sista, nu har jag mest småfix kvar, lite julgodis, bygga chokladhus och pepparkakshus. I går hjälpte barnen mig att göra våra allra godaste mintkolor som doppas i choklad och strös med polkagrisströssel, de blev perfekta i år, lagom hårda, lagom mjuka och lagom sega och väldigt snygga!

Önskar alla en god jul och jag hoppas att alla får fira den jul de önskar och att många drömmar besannas!!! JULKRAMAR!!!!

Kontakt

Spillran av mitt forna jag alicealice@live.se