Gäster och funderingar

28.07.2013 13:33

Vi har haft några lugna dagar men i går hade vi gäster. Jag bjuder bara hem dem som kan acceptera att allt kanske inte är tipptopp, trotts detta fick jag både yrsel och bröstsmärtor igår bär jag höll på att förbereda. Matvalet var enkelt, kycklingspett som vi grillade, ris, jordnötsås och wookade grönsaker, lite småplock före. Till efterrätt åt vi cheesecake som blivit över från konfirmationsfesten.

Jag och min kompis satt ute i sommarkvällen och pratade, när det blev mörkt tände vi lite ljus, barnen lekte som det blev gott om tid att prata. Härligt! Hennes flicka blev lite förtjust i min ena mellankille, han är otroligt charmig och snäll men säger ofta att han är ledsen och rädd, är lite orolig för honom.

Storkillen gav signaler häromdagen som jag måste hålla koll på, han har blivit väldigt viktfixerad, normalviktig och vältränad men nu skulle han sluta äta socker och bara äta ägg till frukost, Ett anorexia obs, tror inte det är så farligt, men med tanke på vad dessa barn fått uppleva så kan de säkert få både det ena och andra symtomet som jag måste observera, bromsa och fixa till... Kan ibland få dåligt samvete att jag gjort dem detta, men i annat fall hade de inte levt alls och...

Undrar så hur det ska gå för mig att börja arbeta igen, bara tre veckor kvar på sjukskrivningen, tanken är att jag ska börja på 25% men vad händer om jag klarar det men sedan inte orkar med barnen och det som MÅSTE göras hemma? Att inte orka med barnen ger ingen rätt till sjukskrivning. Har funderat mycket på om jag bör byta arbete, där jag styr mer av tiden själv, att jag inte ständigt är omgiven av människor, där jag kanske kan ta vissa dagar då jag arbetar hemma. Jag skulle väldigt gärna hjälpa andra i liknande situation, att se till att sjukvåden i Sverige blir bättre för dem med utmattningstillstånd, det finns så otroligt mycket att göra för att man ska kunna återhämta sig fortare, enkla kurser, lugn terapi, massage och annat som ger välmående, träning efter individuella resurser i lugnt tempo, samtal med psykolog, tänk att kunna hjälpa människor att bromsa innan de har trillat helt ner i det djupa hålet. Att föreläsa för läkare och annan sjukvårdspersonal och försäkringskassan, det är en dröm...

Kontakt

Spillran av mitt forna jag alicealice@live.se