En fin utflykt

17.08.2013 18:26

I dag har barnen och jag varit iväg på en fin utflykt. Körde runt, var på loppisar, handlade på lite olika lantställen, potatis, paprika, morötter, ägg, hallon, lokalproducerade drycker mm.

 

Det är så mysigt att vara med barnen, de är så fina och kloka då de inte bråkar med varandra. Hade smörgåsar med till lunch och sedan lyxade vi med att ta en finfika på ett mysigt ställe, inte ofta vi unnar oss sådant men nu känns det som om man vill ta vara på det sista av sommaren, bygga sin bank av vackra minnen som man kan leva på i höst och vinter...

Förr ville jag gärna tänka framåt, planera, drömma... men känner att jag slutat med det, vi får se till att planera in något trevligt i höst/vinter, ett badland kanske...

Barnens pappa håller på att ändra i vår planering av helger då barnen ska vara hos honom, ibland undrar jag om det ens är lönt att försöka få till någon planering... Två av barnen upplever en stark stress och oro då de är hos sin pappa, det är svårt att veta hur mycket man ska skydda dem, vi försöker att de ska vara hos sin pappa lite mindre framöver men det är inte lätt att hitta en bra och trolig förklaring, utan att lämna ut barnen. Ibland löser han det dock själv genom att han bokar av sina barnhelger pga. arbetet... undrar hur det känns för barnen när pappa arbetar och inte kan träffa sina barn som han ändå träffar så pass sällan. Jag tycker att han börjar se märkbart sliten ut, konstiga sår på de delar av kroppen han visar nu på sommaren...

Jobbade lite hemifrån i förra veckan och märker att det stressar mig enormt, kanske en vanesak... men det ska också bli kul. Skulle till läkaren nästa vecka men hade inte fått någon tid, ringde vårdcentralen och mycket riktigt hade läkaren glömt att lägga in mig... Blev ganska sur, fick en ny läkare som skulle vara JÄTTE bra, hoppas kan man ju alltid. Den förre gjorde mig sjukare än vad jag behövde genom att skriva dåliga sjukintyg, glömma bort återbesök mm. Lite nervös inför besöket är jag, alltid jobbigt att behöva dra hela sin historia igen och sedan får man se om hen fattar, eller om hen lever i en lycklig livslögn och inte ser bakom fasaden. Men hoppas som sagt att hen är bra, klok och kanske har lite nytt att lägga till, vet t.ex. inte vart jag ska gå i samtal när mina 10 ggr snart är slut hos denne psykologen. Kanske finns det annat man kan testa, skulle vilja träffa någon med en helhetssyn, där man kan diskutera alternativa metoder och kosttillskott. HOPPAS!!!

Nu ska vi trötta efter dagen sjunka ner i soffan med en bra film, jag och mina mysingar, tonåringen ska iväg med sina kompisar. HAn är så duktig, stolt mamma, ingen av hans kompisar har cykelhjälm (vad tänker deras föräldrar på?) men han min stilige, kloke son har, han kommer alltid hem på uttalad tid, eller så ringer han och ber om att få vara ute en liten stund till, känns tryggt. Mellankillen och hans kompis går runt och samlar in flaskor för att panta och skänker pengarna till Rädda barnen, när de är runt och ber om flaskor så berättar de att de har en hemsida eller facebooksida, där de kan logga in och se hur mycket de har tjänat ihop. FINA BARN!!!

Kontakt

Spillran av mitt forna jag alicealice@live.se